Народна
мудрість гласить : « Великі люди народжуються у селі, а помирають у Парижі ». Насправді,
саме на селі, де найближчим і найсильнішим є відчуття зв’язку з Природою, де
найгостріше відчувається глибинна природна сутність людини, серед зелені садів,
пахощів трав й лісу, у праці й
щоденних турботах про
сьогоднішній і завтрашній день зростають майбутні генії, які прославляють
Україну вчора , сьогодні й у майбутньому.
Виховна діяльність школи – це цілісне
динамічне формування, яке має кілька підсистем і володіє великою кількістю
нестандартних зв’язків та видів діяльності. У ній безперервно йде процес
самоорганізації і пристосування, тому що їй властива потреба в оновленні, в
постійній відповідності вимогам часу.
Разом з тим. Як будь – яка інша педагогічна
система, виховна діяльність школи має свої загальні ознаки, які дають їй змогу
бути стабільною.
Щоб усвідомити Суть процесу виховання
треба розуміти не як випадковий набір « педагогічних дій », а як певну систему.
Стаття 17 Закону України « Про загальну
середню освіту »зазначає, що «… виховний процес у загальноосвітніх навчальних
закладах здійснюється у процесі урочної, позаурочної та позашкільної
діяльності. Тому поняття виховна система навчального закладу слід відрізняти
від звичайного для нас поняття – система виховної роботи ».
Виховна система – це цілісний соціальний
організм школи. Концепцію системного підходу до виховання А.С.Макаренко
характеризує так: « Справжня суть виховної роботи… полягає зовсім не у ваших
розмовах з дитиною. Не в прямому впливі на дитину, а в організації життя
дитини.»
Під системою іноді розуміють будь – яку
діяльність, що здійснюється більш – менш регулярно: часто відбувається підміна
поняття « традиція» поняттям « система». Системою також часто називають велику
кількість заходів, що проводяться.
Виховна система відображає суть
виховання не як спеціально придуманої певної кількості заходів, а як спосіб
життя колективу за певними законами, традиціями, з чітко визначеною структурою
прав і обов’язків , включення особистості в таку систему сприяє її розвиткові й
вихованню у неї високих, моральних якостей.
Педагогічний колектив нашої школи визначив
шлях виховання особистості дитини через любов і духовність. Професійне кредо
педагогів –
« Вчитися любити людину та життя і вчити цього
своїх вихованців, учити їх жити без насильства і страху, будувати стосунки за
законами гуманізму, патріотизму,
відноситися до людини і людського життя як до найвищої цінності».
Основними напрямами організаційно – педагогічної
діяльності визначено особистісно
орієнтовний підхід до виховання, створення виховуючого середовища,
організацію здорового способу життя вихованців.
Організація навчально – виховного процесу передбачає
системний підхід з урахуванням специфіки школи, модернізації позаурочної роботи
через запровадження педагогічних інновацій.
Основним сенсом наших пошуків було створення в
школі умов для гармонійного і повноцінного розвитку особистості учня та
вчителя. При цьому ми чітко сформулювали мету своєї діяльності. « Формування
школи такого типу, в якому на основі реалізації прогресивних педагогічних
технологій створюється виховна система, основана на принципах і методиці
колективної творчої діяльності, котра створює умови різностороннього розвитку особистості дитини.»
Досягнення цієї мети повинно було сприяти
реалізації програми розвитку школи по мірі цілеспрямованого переводу її в
якісно новий стан, спостерігаються загальні протиріччя проблеми:
1. Міжособисно –гуманним підходом до виховання, в основі
котрого лежить розвиток кожної дитини, і масовим підходом до виховної роботи,
де в основі лежать кількісні показники і формальна участь школярів в дозвільній діяльності;
2. Між прагненням членів педколективу впровадити
основи індивідуально- творчого підходу в навчанні та вихованні і недостатньо
повної реалізації цього принципу , з причини незнання і невміння вчителя
працювати в діагностичному режимі;
3. Вплив небезпечних тенденцій на школярів.
ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ
ШКОЛИ
1. Розвиток
умов, які стимулюють максимальне залучення
людей в роботу з розвитку програми школи
та досягнення максимальних результатів.
2. Удосконалення комплексно – цільової програми « Здоров'я »
3. Поглиблення роботи з учнями девіантної поведінки та неблагополучними
сім’ями
4. Укріплення матеріально – технічної
бази.
МЕТА:
Розвиток гармонічної, фізично здорової особистості,
здатної до творчості та самовизначення.
Досягнення цієї мети
визначають задачі школи:
1. Створення умов розвитку та виховання творчої
індивідуальної особистості дитини;
2. Оновлення змісту освіти;
- розвиток і впровадження інновацій в освітніх технологіях;
- координація та стимулювання пошукових розробок.
3.Надання допомоги дитині в самореалізації, розвиваючи все
краще, що закладено в особистість,нейтралізуючи негативні якості, допомагаючи
особистості зробити себе цінною для суспільства.
4. Соціалізація учнів. Вплив на їх моральну орієнтацію.
5. Посилення
культурної спрямованості загальної освіти з метою підвищення адаптивних
можливостей учнів.
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ ШКОЛИ
1. Посилення особистісної спрямованості освіти.
2. Оновлення змісту освіти.
3.Науково – методичне забезпечення інноваційних процесів.
Створення авторських програм. Технологія та механізми реалізації.
4. Розширення
психологічного забезпечення навчально –
виховного процесу.
5.
Удосконалення системи роботи школи, направленої на збереження і зміцнення
здоров'я учнів та прищеплення навичок здорового способу життя.
ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ:
1. Підвищення якості
освіти учня, рівня його вихованості .
2. Зацікавленість
учнів в процесі вивчення навчальних предметів.
3. Особистий ріст
кожного учня.
4. Робота над
авторськими та удосконаленими програмами.
5. Поліпшення
індивідуальної роботи з обдарованими учнями.
6. Використання комплексної психодіагностики, корекційних і психотерапевтичних заходів.
7. Формування потреб учнів проявляти піклування про своє здоров'я та прагнення до
здорового способу життя.
8. Готовність учнів до самостійного
вибору та прийняття рішення, посилення відповідальності за наслідки своїх
вчинків.
|