План роботи
школи молодого вчителя
керівник Соколюк Людмила Дмитрівна
2016/2017 навчальний рік
«Учитель живе доти, доки вчиться; щойно перестає вчитися, в ньому помирає учитель»
Костянтин Ушинський
Мета «Школи молодого вчителя» – сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.
Основні завдання «Школи молодого вчителя»: створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації молодих спеціалістів, підвищення їхньої психологічної компетентності, поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів, апробація та впровадження нових освітніх технологій та систем.
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
- розширити сферу знань учителів із психолого-педагогічних основ уроку;
- ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлено здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи на уроках;
- створити умови для апробації та впровадження нових освітніх технологій та систем;
- створити для вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.
І розділ
"Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського"
В.О. Сухомлинський
Список слухачів
№ п/п |
ПІБ молодого вчителя |
Освіта, спеціальність за дипломом |
Предмет, який викладає |
Стаж роботи |
І рік навчання |
||||
1 |
Онищенко Тетяна Миколаївна |
Повна вища, БДПУ , початкові класи 2015 рік |
початкові класи |
1 |
|
|
ІІ рік навчання |
|
|
1 |
Карпенко Юлія Ігорівна |
повна вища, БДПУ математика, 2015 рік |
математика |
2 |
2 |
Ганзина Віта Олегівна |
повна вища, БДПУ , початкові класи 2015 рік |
початкові класи |
2 |
|
|
|
|
|
3 |
Романчук Юрій Васильович |
базова вища, БДПУ , вчитель фізики 2008 рік |
інформатика |
2 |
ІІ розділ
Формування вчителя як творчої особистості, здатної до створення якісного нового, значущого для практичної педагогічної діяльності, - одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.
Організаційна робота
- Скласти план роботи школи молодого вчителя.
- Провести нараду з питань оформлення шкільної документації. Надати методичні рекомендації молодим вчителям щодо складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня.
- Скласти план заходів та провести в школі з 12.09 по 12.10 місячник молодого вчителя-стажиста.
- Організувати проведення відкритих уроків та позакласних заходів молодими вчителями.
- Організувати спільне відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.
- Надати молодим вчителям рекомендації щодо самоосвіти.
- Організувати ознайомлення молодих вчителів з науково-популярною літературою.
- Організувати обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших вчителів.
- Заслухати творчий звіт педагогів-початківців «Відкрита розмова».
- Організувати виставку стінних вчителів-стажистів «Мій перший рік вчителювання»
- Провести годину мрій «Ідеальний урок».
- Опрацювати з молодими вчителями нормативні документи Міністерства освіти України щодо проведення підсумкової державної атестації.
Тематика занять школи молодого вчителя
І засідання
Вересень
Творчість, майстерність,
досконалість – це, насамперед,
наполеглива праця.
В. Сухомлинський
Тема. Перші кроки до вершин педагогічної майстерності
- Анкетування. Вивчення запитів молодих спеціалістів у наданні методичної допомоги
- Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на 2013-2014 навчальний рік.
- Вивчення нормативних документів про школу, правил для вчителя.
- Інструктаж з планування роботи вчителя, класного керівника. Робота з навчальними програмами і пояснювальними записками до них
- Практична робота. Опанування навичок ведення шкільної документації.
- Консультація. Рекомендації та поради щодо підготовки молодого вчителя до уроку ( методика організації початку уроку).
- Огляд новинок методичної літератури.
Робота між засіданнями
1. Познайомитись з методичними рекомендаціями методичного кабінету (самоаналіз уроку, вимоги до сучасного уроку і т.д.)
2. Вивчити досвід роботи вчителів школи, який є в наявності у методичному кабінеті.
3. Опрацювати статті фахових журналів, газет та інтернет-виданнів з теми "Урок як основна організаційна форма навчання. Сучасні вимоги до уроку".
ІІ засідання
Листопад
Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, його ерудиції.
В. Сухомлинський
Тема. Урок - головна форма організації навчального процесу.
- Консультація. Як подолати страх перед уроком.
- Методичні вимоги до побудови й проведення сучасного уроку. Структура і методика проведення інтерактивного уроку.
- Практична робота. Моделювання сучасного уроку. Технологічні підходи до проектування уроку.
- Гра-тренінг «Камертон» (кожен учасник представляє шляхи формування мотивації на уроці).
- Дискусія «Як зробити урок ефективним».
- Консультація «Психологічна атмосфера уроку. Мова тіла вчителя на уроці».
- Рецепт приготування хорошого уроку.
Робота між засіданнями
1. Опрацювання фахової періодики та методичної літератури з теми «Контроль та оцінювання знань учнів».
2. Відвідування уроків досвідчених вчителів та вчителів-слухачів ШМВ.
3. Підготуватися до проведення самоаналізу уроку та аналізу уроків своїх колег
III засідання
Січень
Найголовніше заохочення і найсильніше (та не завжди дійове) покарання в педагогічній практиці - оцінка. Це найгостріший інструмент, використання якого потребує величезного вміння і культури.
В. Сухомлинський
Тема. Контроль результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Принципи організації діагностики і контролю за навчальною діяльністю учнів.
- Методична панорама «Ефективні форми і методи контролю навчальних досягнень учнів». Огляд різних видів контролю за навчанням: попередній, повторний, тематичний, періодичний, підсумковий, комплексний.
- Консультація. Психологічна складова оцінювання та сприйняття оцінки учнями та їхніми батьками.
- Використання різнорівневих завдань з метою формування ключових компетентностей під час контролю.
- Ділова гра «Організація контролю знань» (кожен учасник представляє свої форми проведення контролю знань учнів).
- Дискусія «Якими правилами повинен користуватися вчитель для забезпечення оптимальності процесу оцінювання навчальної роботи школярів».
- Огляд педагогічної літератури з теми «Оцінювання і контроль у досвіді вчителів-новаторів».
- Тренінг «Захист від стресів» . Робота з психологом.
Робота між засіданнями
- Анкетування «Які труднощі виникають?»
- Опрацювати літературу з питання організації позакласної роботи з учнями.
- Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів.
- Рейд «Які оцінки в твоєму щоденнику, учню?»
IV засідання
Березень
Школа – це життєвий простір дитини;
тут вона не просто готується до життя,
а живе.
Тема. Позакласна робота як одна із форм організації навчально-виховного процесу.
- Круглий стіл "Обговорення та аналіз позакласних заходів, що відвідали."
- Доповідь «Позаурочна діяльність у школі. Методика організації позакласної і позашкільної роботи з учнями»
- Бліц інтерв’ю. Основні форми та методи позакласної роботи. Характеристика окремих форм виховної роботи.
- Перегляд презентації «Формування громадянської компетенції учнівської молоді засобами позакласної діяльності»
- Практична робота. «Пошуки нових форм позакласної виховної роботи у школі»
- Консультація психолога. Майстерність вчителя керувати своїм емоційним станом.
Робота між засіданнями
- Знайомство з досвідом колег: відвідування позакласних заходів, факультативів, консультацій.
- Зробити аналіз відвіданих заходів.
- Взаємовідвідування уроків.
- Опрацювати «Положення про самоосвіту вчителя».
V засідання
Травень
Вчитель готується до гарного уроку все життя. Така духовна й філософська основа професії й технології нашої праці: щоб дати учневі іскорку знань, вчителеві необхідно вбрати ціле море світла. В.Сухомлинський
Тема. Підготовка вчителя до самоосвітньої діяльності як складова його професійного зростання.
- Доповідь «Загальнокультурна та професійна самоосвіта»
- Аукціон знань. Загальні напрями та основні компоненти самоосвітньої діяльності.
- Практична робота. Розробка особистого плану самоосвітньої роботи.
- Критерії оцінювання результатів самоосвіти.
- Алгоритм роботи вчителя над індивідуальною науково-методичною темою.
- Консультація. Самоаналіз уроку як засіб підвищення ефективності професійної діяльності вчителя.
- Творчий звіт педагогів-початківців «Конкурс молодих вчителів».
- Випуск стінної газети вчителями-стажистами «Мій перший рік вчителювання»