Понедельник, 02.12.2024, 09:50
Вітаю Вас Гость | RSS

   КЗ "Юр'ївська БЗОШ І-ІІІ ступенів"

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Дитяча лінія

Забезпечення наступності в роботі дошкільних навчальних закладів та початкової школи

Забезпечення наступності в роботі дошкільних навчальних закладів та початкової школи



Модернізація дошкільної освіти є складовою процесу оновлення освітніх систем. На часі реалізація впровадження в практику роботи цілісного підходу до розвитку особистості, формування життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої людини. На це зорієнтована Базова програма розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі", за якою у 2010/2011 навчальному році розпочали роботу дошкільні навчальні заклади. Це перша програма розвитку, що реалізує ідею дитиноцентризму, орієнтує педагогів на визнання пріоритету розвитку дошкільника як особистості.

Враховуючи освітні запити населення, змінюється мережа дошкільних навчальних закладів: збільшується кількість закладів та груп відповідно до задатків та нахилів дітей, збільшується кількість груп, що працюють за пріоритетними напрямами, зростає кількість додаткових освітніх послуг.

У центрі уваги ДНЗ – забезпечення кожній дитині перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища на основі сучасних критеріїв, форм і методів підготовки до школи, адекватних вікові дітей.

В організації сучасного дошкільного виховання існувало ряд проблем. Внаслідок скорочення мережі дошкільних установ не всі діти були охоплені підготовкою до школи.

Основним шляхом до виходу з даної ситуації став Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», законом запроваджено обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку. Протягом останніх років в області зріс відсоток охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою: від 98,4% у 2009 році до 100% у 2011 році від загальної кількості дітей цього віку. Цим забезпечуються однакові стартові умови дітям, які вступають до 1 класу початкової школи.

Враховуючи різну періодичність, тривалість охоплення дітей організованими освітніми впливами, в умовах тієї чи іншої форми здобуття дошкільної освіти, необхідно диференціювати обсяги розвивальних, виховних, навчальних завдань освітньої роботи з дітьми 6-го року життя.

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» пропонує орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з 5-річними дітьми і націлює педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей 6-го року життя за основними напрямами та робить окремий акцент на ігровій діяльності провідному виді діяльності для всього дошкільного дитинства, незамінному засобі розвитку дітей. Цим зумовлена структура програми. Основний програмовий зміст упорядковано за розділами: «Фізичний розвиток». «Пізнавальний розвиток», «Мовленнєвий розвиток», «Художньо-естетичний розвиток», «Ігрова діяльність». У кожному розділі окреслюються ключові освіти і завдання, подаються поради батькам стосовно організації спільного буття дорослих з дітьми та визначаються показники розвитку дітей.

Не варто вдаватися до надмірної інтенсифікації розумового виховання, до чого останнім часом схиляються окремі педагоги і батьки, мотивуючи це необхідністю якісної підготовки дитини до школи. Важливо посилити саме розвивальний і виховний аспекти розумового виховання, приділити увагу формуванню мотивів пізнавальної діяльності, розвитку інтелектуальних почуттів та вміння суспільної взаємодії.

Для успішного управління педагогічним процесом за принципом наступності педагог, насамперед, має правильно сприймати й усвідомлювати суть даного поняття, знати шляхи його реалізації. Однак більшість педагогів розуміє наступність поверхово, обмежуючи її загальноприйнятими організаціями формами (екскурсії до школи, складання спільного плану роботи з даного питання, взаємовідвідування тощо).
Низький рівень підготовленості окремих вихователів дитячого садка та вчителів початкових класів до здійснення наступності й перспективності не дозволяє їм усвідомлено обрати варіативну програму навчання (виховання), а також адекватно її реалізувати. Це особливо прикро визнавати в умовах, коли новітні програми та альтернативні системи виховання й навчання набувають не часткового характеру, а стають реальною дійсністю кожного закладу освіти.

Отже, сучасне бачення проблеми наступності має спрямуватись на створення умов для реалізації в педагогічному процесі дитячого садка й школи єдиної, динамічної, перспективної системи виховання й навчання в продовженні вчителями того фізичного, психічного, соціального, мовленнєвого розвитку дитини, який забезпечує довкілля.

В свою чергу, перед педагогами дитячих установ стоїть проблема - відійти від навчання, жорстко прив'язаного до підготовки до школи, і переорієнтувати процес на головне – особистість ("Я у світі», «Я і люди», «Я і природа», «Я і культура»).

І ще одна проблема, яка вимагає розв'язання.
В умовах впровадження педагогічних інновацій (програм, навчальних планів, технологій виховання й навчання) питання наступності загострюється. Порівняльний аналіз нині діючих програм навчання й виховання (як традиційних, так і альтернативних) засвідчує, що вони, здебільшого, розроблені окремо для дитячого садка й початкової школи. В зв'язку з цим у них нерідко простежується дублювання змісту навчання й виховання (або ж повністю відсутній зв'язок з попередньою ланкою освіти). В обох випадках певною мірою порушується принцип наступності, що негативно впливає на розвиток дитини.

Виходячи з вищесказаного та з метою усунення існуючих проблем рекомендуємо: - ввести в практику організацію загальних форм методичної роботи для педагогів дошкільних установ та початкової школи. Йдеться насамперед про залучення педагогів-практиків у творчу діяльність та дослідницько-експериментальну роботу, до нового розуміння педагогічної творчості. Це педагогічні ради, методичні об'єднання, «педагогічні мости», «методичні всеобучі», «педагогічні діалоги», «круглі столи», «творчі лабораторії», «методичні вітальні», творчі звіти, «авторські школи», семінари, семінари-практикуми, презентація досвіду роботи, прес-конференції, «методичні фестивалі», «панорами творчих ідей і знахідок».

Внаслідок плідної співпраці дошкільних установ та початкової школи питання наступності буде не формальним, а дієвим.

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Стоп дискримінації
Гаряча лінія

Copyright MyCorp © 2024



Свернуть
Развернуть
Необходима авторизация
0