Вторник, 19.03.2024, 13:38
Вітаю Вас Гость | RSS

   КЗ "Юр'ївська БЗОШ І-ІІІ ступенів"

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Дитяча лінія

Здоровий спосіб життя

Здоровий спосіб життя для дітей

Умови, в яких живе і розвивається дитина, важливі для правильного формування його здоров'я і корисних життєвих навичок. З віком потреби і можливості дитини змінюються, разом з цим повинні змінюється і умови, і методи їх виконання. Поговоримо про здоровий спосіб життя для дітей.

Умови виховання здорової дитини

Здоровий спосіб життя дитини передбачає:

  • правильний, продуманий режим дня;
  • повноцінне, раціональне харчування;
  • різнобічне і цілеспрямований розвиток фізичних даних, загартовування;
  • надання умов для гармонійного нервово-психічного розвитку;
  • дотримання правил особистої гігієни.

Для батьків важливо систематизувати запас знань, необхідних для виховання здорового малюка, проявити терпіння при здійсненні багаторічного процесу. Крім того, люди з найближчого оточення дитини повинні особистим прикладом сприяти виробленню правильного ставлення до здоров'я та його збереження.

Дитячий розпорядок дня

Режим дня для дитини повинен являти собою досконало продуманий і оптимізований батьками алгоритм дій, який неухильно дотримується. Він визначає стиль і ритм життя не тільки самої дитини, але і всієї його родини. Такий підхід створює передумови для максимальної працездатності, а також опірності організму.

При складанні розпорядку дня для дітей слід пам'ятати, що

  • він повинен увібрати в себе всі види передбачуваної діяльності (гри, навчання, відпочинок);
  • врегулювати їх у відповідності з добовим ритмом і можливостями дитини;
  • тривалість активних фаз повинна бути посильною, не викликати перевтома;
  • їх треба чергувати з відпочинком, забезпечуючи повне фізичне і емоційне відновлення.

Одним з найважливіших принципів формування здорового способу життя дитини є щоденне дотримання режиму дня. Неприпустимі часті зміни, а перехід до нового розпорядку повинен здійснюватися плавно і поступово.

Раціональний режим дня для дітей складається з шести основних компонентів:

  • прийом їжі, гігієнічні процедури;
  • навчальна діяльність;
  • ігрова діяльність;
  • прогулянки на свіжому повітрі;
  • відпочинок;
  • сон.

Тривалість кожного етапу залежить від особистих і вікових особливостей дитячого організму. Так, для новонародженого фізіологічна потреба сну становить 16-17 годин. Денна фаза в цьому віці досить тривала, однак до 6-7 років вона поступово скорочується. Тривалість нічного сну також зменшується, до 17-18 років наближаючись до дорослого нормі (8-9 годин).

Раціональне харчування дітей

В дитячому віці починає формуватися стійкий стереотип харчової. Раціональне харчування – одні з основних зовнішніх факторів, що впливають на гармонійний розвиток дитини: його життєдіяльність, зріст, стан психо-фізичного здоров'я. Для того щоб виробити у свідомості дитини уявлення про здоровий спосіб життя та здорове харчування, створити внутрішню мотивацію, спрямовану на збереження свого власного здоров'я, батькам слід особистим прикладом впливати на його свідомість.

В щоденному раціоні сім'ї повинні фігурувати виключно натуральні продукти. Необхідно відмовитися від їжі з хімічними добавками, які підривають здоров'я дітей. Їжа дитини повинна бути збалансованою, тобто повністю відповідати потребам та енерговитратам організму. Особливий підхід потрібен до дітей, які погано їдять.

Необхідність у порівняно великій кількості енергії у дітей пояснюється тим, що

  • процес обміну речовин у них протікає досить бурхливо;
  • всі органи і системи знаходяться в стадії росту, розвитку, формування;
  • дитині властива значна рухливість.

протягом усього періоду дорослішання відбувається дозрівання, вдосконалення центральної нервової системи, формування та еволюція вищої нервової діяльності, інтелекту, емоцій. При цьому дитина дуже чутливий до будь-яких відхилень у раціоні харчування, які тягнуть за собою порушення обміну речовин і пов'язані з цим хвороби: цукровий діабет, ожиріння, атеросклероз та ін

Фізичне виховання і загартовування дитини

У перші роки життя діти вчаться керувати своїм тілом. Вони безперервно рухаються і, тим самим пізнають світ, а значить, що розвиваються. Фізична активність – природна потреба дитини, особливо дошкільника. У цьому віці головне завдання батьків, які прагнуть привчити дитину до здорового способу життя, – удосконалювати його рухові вміння, а у міру її дорослішання, змінювати характер, інтенсивність, мета активних фізичних навантажень.

Поряд з щоденної зарядкою і занять спортом, дітям корисно гартуватися з перших днів життя. Робити це потрібно з урахуванням їх вікових особливостей. Ефект від повітряних або водних процедур можна досягти лише при неухильному дотриманні основних правил:

  • індивідуальний підхід;
  • поетапність, планомірність;
  • позитивний настрій дитини.

Слід пам'ятати, що якщо малюк часто буває збуджений, активний, то йому показані заспокійливі процедури, а меланхолічного дитині допоможуть підбадьоритися тонізуючі холодні обливання.

Грамотне фізичне виховання, загартовування, розпочаті з раннього віку, виробляють у дитини потребу в регулярних навантаженнях, любов до спорту, звичку до здорового способу життя. Однак ця мета досяжна тільки в тому випадку, коли девіз «Тато, мама, я – дружна сім'я» є основним.

Умови для правильного нервово-психічного розвитку дитини

Процес формування і розвитку нервової системи дитини визначається генетичною програмою і накопиченим досвідом, навчанням. Спадковість визначає основні функції мозку, які координують роботу внутрішніх органів. Подальший нервово-психічний розвиток відбувається під впливом зовнішніх чинників і навчання, які забезпечуються в першу чергу, найближчим оточенням, сім'єю.

Для перших років життя дитини характерна величезна залежність від батьків, підвищена сприйнятливість до екологічних та метеовоздействиям, стрімке взаємопов'язаний процес фізичного і нервово-психічного розвитку. По мірі прогресування мови і рухових навичок, діти починають відчувати потребу в соціумі, прагнуть до самостійності, самоідентифікації. Підліток набуває здатність усвідомлювати власне «Я» і того статусу, який він має в житті. Підсумкова фаза нервово-психічного розвитку характеризується завершенням формування інтелекту, вегетативної нервової системи, психічної сфери.

На всіх етапах становлення першочерговим завданням батьків є забезпечення умов для позитивних емоційних переживань, а також організація максимально комфортного клімату в найближчому оточенні дитини.

Правила особистої гігієни

У процесі щоденного спілкування з дітьми в сім'ї потрібно виховувати у них навички особистої та суспільної гігієни, які виконують важливу функцію профілактики ряду інфекційних захворювань. Батьки повинні прагнути до того, щоб дотримання правил санітарії стало природною потребою. Для цього необхідно, щоб вони самі приділяли увагу тим гігієнічним вимогам, які пред'являють дитині.

найменших потрібно привчати до виконання елементарних правил:

  • мити руки перед їжею, після прогулянки, відвідування туалету, по мірі забруднення;
  • чистити зуби 2 рази на день;
  • розчісувати волосся.

Батьки повинні прищепити своїй дитині звичку приймати душ, підмиватися перед сном, стежити за чистотою одягу та взуття. На першому етапі гігієнічні процедури повинні носити ігровий характер з поступовим ускладненням. Дітям потрібно в доступній, цікавій формі розповідати про користь і правила особистої гігієни, її значення в охороні здоров'я.

Для успішного засвоєння санітарних норм рекомендується використовувати різні педагогічні прийоми з урахуванням віку дитини:

  • пряме навчання;
  • демонстрацію;
  • тематичні ігри;
  • систематичне нагадування;
  • поступове підвищення вимог до здійснення.

Здоровий спосіб життя для дітей не стає нормою сам собою. Він є результатом сформованого з раннього дитинства етичного та відповідального ставлення дитини до свого здоров'я. Така життєва позиція виникає в процесі спільної діяльності з батьками, які повинні не просто пасивно спрямовувати дітей на шляху збереження і зміцнення здоров'я, а вести їх за собою особистим прикладом.

 

Вхід на сайт
Пошук
Стоп дискримінації
Гаряча лінія

Copyright MyCorp © 2024



Свернуть
Развернуть
Необходима авторизация
0