Підготовка керівника до відвідування та спостереження уроку
Якість аналізу уроку як цілісної динамічної системи в великій мірі залежить від підготовки керівника до його відвідування, збору необхідної інформації в процесі спостереження за уроком, зроблених об'єктивних висновків про результативність уроку та вміння виявити резерви для подальшого вдосконалення уроку. Тому керівник повинен відповідним чином підготуватися до відвідування уроку, а саме:
- Відповідно плану внутрішкільного контролю визначити для відвідування конкретний урок чи систему уроків (учитель, предмет, клас, тема).
- Визначити об'єкт переважного спостереження на уроці (аспект уроку, урок як цілісна система, учитель, учні).
- Визначити та конкретизувати мету вивчення об'єкту спостереження з урахуванням його специфіки.
- Розробити алгоритм спостереження та аналізу уроку відповідно до визначеної мети відвідування.
- Ознайомитися з навчальною програмою з предмета, пояснювальною запискою до неї, переглянути підручник, інструктивно–методичні матеріали.
- Ознайомитися за журналом з темою попереднього уроку, змістом і характером домашнього завдання.
- Переглянути свої записи висновків, пропозицій та недоліків раніше відвіданих у цього вчителя уроків.
- Підготувати все необхідне для фіксації ходу уроку та його аналізу. Раціональній організації спостережень на уроці сприяє використання методичної розробки аналізу уроку, що полегшує подальше узагальнення результатів спостережень.
- Попередити вчителя про відвідування уроку чи системи уроків. При цьому ознайомити його з метою та завданнями вивчення та аналізу уроку чи системи уроків. В індивідуальній бесіді отримати інформацію про систему роботи вчителя над підвищенням своєї майстерності, з'ясувати, якою мірою вчитель ознайомлений з психолого-педагогічною, методичною літературою, як використовує передовий педагогічний досвід.